You are currently viewing אנטיהיסטמנים ואלרגיות בחיות מחמד

אנטיהיסטמנים ואלרגיות בחיות מחמד

מאת :ד”ר אילן סקורינסקי -מומחה ברפואת עורDr. Ilan Skorinsky

תרופות אנטיהיסטמיניות מומלצות לטיפול בדלקת עור אטופית (אלרגיות לגורמי סביבה כמו אבקנים, קרדית האבק וכדומה) ואלרגיות למזון או לפרעושים בחיות מחמד. תרופות אלה בולמות שיחרור היסטמין, אחד החומרים החשובים המשתחרר בזמן התקף אלרגי וגורם לאדמומיות וגירוי העור.

אנטיהיסטמינים יעילים במיוחד בטיפול בקדחת השחת (hay fever) באנשים, אך אינם יעילים באותה מידה בתגובות עור אלרגיות בחיות. מעריכים כי פחות מ- 30% מכלבים וחתולים עם דלקת עור אטופית יגיבולאנטיהיסטמינים.

תרופות אנטיהיסטמיניות מרגיעות ומקלות על הגירוד של חיית המחמד (כשהן “עובדות”). תרופות אלה בטוחות וניתנות לשימוש לאורך זמן. במטרה לנסות לשכך את הגירוד, מומלץ לנסות ולהעריך את האפקטיביות של מספר אנטיהיסטמינים שונים.ניתן לנסות 4 סוגים שונים של אנטיהיסטמינים זה אחר זה. קשה לצפות מי מהם ישפיע ולכן מומלץ לפעול בדרך של ניסוי ותהייה. כולן תרופות בטוחות ותופעות לוואי (ישנוניות) נדירות.במידה והגירוד פוחת והמצב משתפר באופן ניכר בתגובה לטיפול עם אנטיהיסטמין מסוים,יש להמשיך ולהקפיד להשתמש בו. מומלץ לנהל רישום מדויק של אופן מתן הכדורים ולתעד את השפעתם על הגירוד ואדמומיותהעור.יש להיוועץ ברופא המטפל במהלך הטיפול.

חשוב לציין כי אנטיהיסטמינים נועדו להקלה סימפטומטית ולא לריפוי אלרגיות.יש להיוועץ ברופא הווטרינר לגבי השימוש והמינון המתאימים .מאמר מקצועי מאת ד”ר אילן סקורינסקי -מומחה ברפואת עור

כתיבת תגובה